Logo nedir? Lügat mazmunı olarak hakikat muhaliflığı dilimizde amblem olan, bir medarımaişetin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mazmunını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak medarımaişetletmenin yahut organizasyonun direk olarak yaptığı medarımaişeti sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi mazmunı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı mideerik ve anlamlara mevla olabilir.
Sorusu sorulduğunda sözcük mazmunının dışında, biröte logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan kişi yahut kuruma neyin ve ne aktarıldığı berenarı önemlidir. Vesair taraftan logo dizayn çhileışmasını yapacak kişi yahut kurumun sizi ne anladığı ve logo çhileışmanızı ne değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, medarımaişetletmenizin ve bundan sonraki çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çhileışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değmedarımaişettirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka midein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype birden çok iş düzlükı ile faaliyette bulunan şirketler midein daha çok yeğleme edilebilir. Hareketsiz bir sektörde çalışkanlık gösteren medarımaişetletmelerin ekseri logoları kesimü temsil fiyat. Lakin birden ziyade kesim ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda temsil etmek imkansızdır.
Logo ne medarımaişete yarar?
İşletmeler midein logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her ne markası olmayan bir işletme olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz mevsim aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, beli aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Müzelik halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan bihakkın marka olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple medarımaişetletmenize kurumsal bir çekim hazırlayarak yolunuza defosuz adımlarla devam edebilmek adına “logo dizayn” çhileışması ile sarrafiyelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) tabir fiyat. Ticari markaların, kurumların ve hatta kâh kişilerin bir dekorte tanınmasını sağlayan medarımaişetaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Ancak, emeksiz anlaşılır, sınırırlanması emeksiz, kabil olduğunca azca skorda renkten oluşfinansıdır. Her çyeksan baskı ve sektör tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok heybetli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Ayrıksı firma ya da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa saika vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya heybetli muhatara verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin içeriğine iyi olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini ne tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin semtısıra lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü mevsim bile dürüstılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün ya da firma midein logo tasarlanacağı mevsim o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında olgun sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı mevsim simgenin taşıyacağı mazmun hizmetında bu olgun çok önemlidir.